کد خبر 11024
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

تحریم‌ها روی فولاد خوزستان جواب نداد / رشد ۲۸ درصدی فخوز از سبد صادراتی

تحریم‌ها روی فولاد خوزستان جواب نداد / رشد ۲۸ درصدی فخوز از سبد صادراتی

فولاد خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین ماه سال ۱۴۰۳ میزان درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود به دست آورد؛ مبلغی بالغ ‌بر ۶هزار و ۲میلیارد تومان بود. لازم به ذکر است فروردین ‌ماه آغاز سال مالی شرکت فولاد خوزستان است و درآمد تجمیعی ثبت ‌شده «فخوز» همان میزان درآمدی است که در آغاز سال مالی شناسایی‌ شده است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ میزان درآمدی که شرکت فولاد خوزستان در فروردین ماه از فروش محصولات خود به ثبت رساند؛ مربوط به بازار داخل و خارج از کشور بود. در همین راستا بیشترین درآمدی که «فخوز» از فروش محصولات حاصل کرد؛ متعلق به بازار داخل کشور با ۵هزار و ۸۵۰میلیارد تومان بود که در بر گیرنده ۹۷درصد از درآمد فروردین ماه این شرکت بود.

همانطور که گفته شد؛ شرکت فولاد خوزستان در بخش بازار صادراتی نیز کسب درآمد چشمگیری داشت که برابر با مبلغ ۱۵۸میلیارد تومان بود.

عملکرد درآمدی فولاد خوزستان در فروردین ماه

بر اساس این گزارش درآمد ماهانه‌ای که «فخوز» در فروردین ماه از خود بر جای گذاشت؛ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که ۴هزار و ۶۸۴میلیارد تومان درآمدزایی داشت؛ با رشد ۲۸درصدی (معادل یک‌هزار و ۳۲۵میلیارد تومان) روبه‌رو بود. همچنین این شرکت فولادی در فروش محصولات در بازار داخل کشور از رشد چشمگیری برخوردار بود.

در همین راستا فولاد خوزستان در فروردین ماه با محصولات بلوم و بیلت پای به عرضه فروش محصولات در بازار صادراتی گذاشت و از فروش این سبد صادراتی به درآمد ۱۵۸میلیارد تومانی دست یافت.

تحریم‌ها روی فولاد خوزستان جواب نداد / رشد ۲۸ درصدی فخوز از سبد صادراتی

این در حالی است که بیشترین میزان درآمدی که شرکت فولاد خوزستان از فروش محصولات خود به دست آورد؛ مربوط به فروش محصول «بلوم و بیلت داخلی» با ۳هزار و ۱۸۳میلیارد تومان بود که در بر گیرنده ۵۳درصد از درآمد ماهانه این شرکت بود. بر همین اساس نرخ فروش «بلوم و بیلت داخلی» در فروردین ماه ۲۱میلیون تومان در ازاء هر تن مورد معامله قرار گرفت. همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به سال گذشته ۵درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا شرکت فولاد خوزستان را تحریم کرد؟

گفتنی است دیگر محصولات شرکت فولاد خوزستان که در سبد معاملات این شرکت در بازار داخل کشور قرار داشتند؛ شامل آهن‌اسفنجی و اسلب می‌شود. در این میان اسلب بیشترین سهم فروش را با ۲هزار و ۳۸۳میلیارد تومان به خود اختصاص داده و نرخ فروش این محصول در ازاء هر تن نیز نزدیک به ۲۳میلیون تومان به ثبت رسیده است.

روند فروش محصولات فولاد خوزستان «فخوز» در فروردین ماه سالجاری ۲۸۴هزار تن از محصولات خود را در بازار داخلی و صادراتی به فروش رساند که بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به بازار داخلی با ۲۷۶هزار تن بود؛ این در حالی است که مقدار فروش ماهانه شرکت فولاد خوزستان در فروردین ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافت.

منبع: اقتصاد ملت

انتهای پیام/ م

کد خبر 11024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =